12/01/2012

Moja szarlotka


Mniam, mniam, mniam, mniam, mniam :) Patrzcie jakie pyszności dzisiaj wyczarowałam :)
Szarlotka z brzoskwiniami :)

Jeśli jesteście zainteresowane dodam szybciutki przepis. Ciasto naprawdę bardzo łatwe do zrobienia. Ja nie mam doświadczenia w pieczeniu ciast. Jedyne jakie robiłam to murzynek, zebra, ciasto karmelowe z herbatnikami (banał, do zrobienia dla każdego). Więc jak widzicie za dużym doświadczeniem pochwalić się nie mogę.

Oto i przepis:
2 jajka
2 szklanki mąki
1 kostka masła (250g)
3/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Ciasto ręcznie wyrobić, wyłożyć na blachę, zostawiając trochę aby starczyło później na wierzchnią warstwę. Włożyć do rozgrzanego do 170-180°C piekarnika, piec do momentu aż ciasto będzie miało kolor złoty- leciutko zbrązowieje. Następnie nakładamy jabłka (ja używam masy jabłkowej takiej, dodałam też małe kawałeczki brzoskwiń z puszki, na to nakładamy kawałeczki pozostałego ciasta. Wkładamy do piekarnika i pieczemy do momentu aż ciasto będzie miało taki właśnie kolor jak widzicie na zdjęciach:)



12 comments:

  1. posmakowałabym z miłą chęcią;-))))

    ReplyDelete
  2. Mniam, wygląda pysznie :) uwielbiam szarlotki, sama też piekę, taką na kruchym cieście, jabłka sama przesmażam na maśle, z dodatkiem cukru i cynamonu, na to kruszonka (ok 8-10 łyżek mąki, 3-4 łyżki cukru, 1/2 kostki dobrej jakości masła), kruszonki sypię baaaardzo dużo. Wszystkim smakuje ;)

    ReplyDelete
  3. Dika, jak ja uwielbiam kruszonki w ciastach, szczególnie w drożdżowym <3

    ReplyDelete
  4. uwielbiam szarlote, do tego bita smietana i cynamon :)

    ReplyDelete
  5. wgląda przepysznie na samym zdjęciu! pocieszę Cie, moja droga, że ja w pieczeniu też się jeszcze niespecjalnie realizowałam [o ile frytki albo kurczaka albo warzywa można nazwac pieczeniem...;D] ja szykuję się do ciasta marchewkowego, ostatnio byłam mega natchniona, ale po sprawdzeniu szafki zabrakło mi jednegro produktu, który dziś z resztą zakupilam, także podejrzewam, że na dniach zawita w moim piekarniku właśnie ciasto marchewkowe :D
    kiss ;*

    ReplyDelete
  6. Lexi: Bardzo lubię ciasto marchewkowe, na początku roku ciągle zajadałam je w college'u, ale na chwilę obecną mi się przejadło :D

    ReplyDelete
  7. wygląda super, ja tez bardzo lubię piec!
    Zapraszam do udziału w rozdaniu z novamoda u mnie ;)

    ReplyDelete
  8. Ja jak byłam mała to potrafiłam całą kruszonkę z ciasta zjeść ;) Mama nie była zadowolona ;) moje dzieci też pierwsze zjadają kruche kuleczki, jak to mówią, a potem resztę ciasta. Uwielbiają też ciasta cytrynowe i marchewkowe z polewami z twarożku lub lukrem pomarańczowym :) uwielbiam piec i uwielbiam jeść ciasta :)

    ReplyDelete
  9. Robiłam ostatnio podobną szarlotkę - możesz zobaczyć na moim blogu ;) Też robię tak, że na masę z jabłek kładę pozostałą część ciasta. Tej masy szarlotkowej jeszcze nie próbowałam.

    ReplyDelete
  10. W tym momencie mój brzuch zaczął wygrywac marsza ;p chcę szarlotkę!:D

    ReplyDelete
  11. ajjj wyglada smakowicie!

    ReplyDelete

Thank you so much for taking time visiting my blog. I really appreciate your opinions ;) xo xo